Mercedes-Benz Sprinter L2H2

Mercedes-Benz Sprinter L2H2

POJAZD BAZOWY
Silnik i napęd:
1 turbodiesel o pojemności 2987 cm³
2 zbiornik paliwa o pojemności 71 l
3 rodzaj paliwa olej napędowy
4 moc silnika, maksymalny moment obrotowy 190 KM / 440 Nm
5 skrzynia manualna / automatyczna
6 napęd na oś tylną / 4x4
Nadwozie:
1 typu  „furgon”  o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t
2 zderzaki oraz lusterka nielakierowane
3 drzwi boczne lewe przesuwane do tyłu
4 drzwi tylne wysokie, przeszklone, otwierane na boki, kąt otwarcia 260 stopni
5 drzwi boczne prawe przesuwane do tyłu, z otwieraną szybą, wyjście ze stopniem wewnętrznym
6 stopień tylny antypoślizgowy stanowiący zderzak tylny ochronny
7 nadwozie samonośne, ocynkowane
8 rok produkcji 2021
9 kolor nadwozia żółty – RAL 1016
Zawieszenie:
1 zawieszenie gwarantujące dobrą przyczepność kół do nawierzchni, stabilność i manewrowość w trudnym terenie
2 wzmocnione zawieszenie i amortyzatory, wzmocnione stabilizatory, zwiększony nacisk na oś przednią
Układ hamulcowy:
1 ze wspomaganiem
2 hamulce tarczowe przednie i tylne wentylowane
Systemy wspomagające:
1 system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESP
2 systemem ABS zapobiegający blokadzie kół podczas hamowania
3 system zapobiegający poślizgowi kół napędowych ASR
4 asystent ruszania na wzniesieniu
Układ kierowniczy:
1 ze wspomaganiem
2 z regulowaną kolumną kierownicy
Koła/opony:
1 komplet kół na felgach stalowych z oponami letnimi 16"
Wyposażenie funkcjonalne:
1 wzmocniony akumulator
2 wzmocniony akumulator (250A)
Wyposażenie funkcjonalne:
1 immobilizer
2 centralny zamek sterowany pilotem
3 poduszka powietrzna dla kierowcy i pasażera
4 szyby w kabinie kierowcy sterowane elektrycznie
5 lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane i ogrzewane
6 dwa pojedyncze regulowane fotele w kabinie kierowcy
7 klimatyzacja kabiny kierowcy
8 światła przeciwmgielne przednie
9 gniazdo 12V
WYMIARY ZEWNĘTRZNE NADWOZIA BEZ SYGNALIZACJI OSTRZEGAWCZEJ ORAZ ANTEN
Więcej
ADAPTACJA NA AMBULANS
Przedział medyczny:
1 wymiary przedziału medycznego (długość - 3250 mm, szerokość 1750 mm, wysokość 1850 mm)
2 podłoga wzmocniona, antypoślizgowa, łatwo zmywalna, połączona szczelnie z pokryciem boków – typu „wanna”, umożliwiająca mocowanie lawety lub noszy
3 izolacja termiczna i akustyczna obejmująca ściany oraz sufit zapobiegająca skraplaniu się pary wodnej
4 ściany boczne, sufit pokryte specjalnym tworzywem sztucznym - łatwo zmywalnym i odpornym na środki dezynfekujące
5 ściany boczne wzmocnione płytami z aluminium, przystosowane do zamocowania sprzętu medycznego
6 kabina kierowcy oddzielona od przedziału medycznego przegrodą z drzwiami z oknem umożliwiającym komunikowanie się pomiędzy przedziałem medycznym i kabiną kierowcą
7 uchwyty dla personelu
8 uchwyt na płyny infuzyjne (na cztery sztuki płynów)
9 na ścianie lewej: szyny wraz z trzema panelami do mocowania uchwytów dla sprzętu medycznego (uchwyty do sprzętu po stronie Zamawiającego)
10 zabezpieczenie urządzeń oraz elementów wyposażenia przed ewentualnym przesunięciem w czasie ruchu pojazdu z jednoczesną gwarancją dostępu i użycia
11 zewnętrzny schowek za lewymi drzwiami przesuwnymi (oddzielony od przedziału medycznego i dostępny z zewnątrz pojazdu) – miejsce mocowania: - deski ortopedycznej dla dorosłych - noszy podbierających - krzesełka kardiologicznego - torby ratowniczej - materaca próżniowego - klocków do desek - kasków - dwóch butli tlenowych 10 l
12 termobox (stacjonarny ogrzewacz płynów infuzyjnych)
Miejsca siedzące / leżące w przedziale medycznym:
1 fotel na prawej ścianie, skierowany przodem do kierunku jazdy (obrotowy z regulacją kąta oparcia pod plecami) wyposażony w zintegrowane z oparciem trzypunktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa, regulowane oparcie i składane siedzisko
2 fotel u wezgłowia noszy, skierowany tyłem do kierunku jazdy (obrotowy z regulacją kąta oparcia pod plecami) wyposażony w zintegrowane z oparciem trzypunktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa, regulowane oparcie i składane siedzisko
3 laweta mechaniczna pod nosze główne
Oświetlenie przedziału medycznego:
1 energooszczędne oświetlenie umieszczone po obu stronach górnej części przedziału medycznego – dwie listwy ledowe po trzy "aleje"
2 punktowe oświetlenie halogenowe zamocowane w suficie (obrotowe) – 4 szt. nad noszami
3 punktowe oświetlenie halogenowe zamocowane w suficie – 1 szt. na blatem roboczym
Instalacja tlenowa:
1 centralna instalacja tlenowa z dwoma punktami poboru typu AGA – gniazda o budowie monoblokowej panelowej (dwa punkty na ścianie lewej)
2 uchwyt w schowku zewnętrznym na dwie duże butle tlenowe (10 l) – bez butli i reduktorów
Instalacja elektryczna:
1 automatyczna ładowarka akumulatorowa umożliwiająca jednoczesne ładowanie dwóch akumulatorów
2 gniazdo zewnętrzne umożliwiające podłączenie ambulansu do sieci 230 V na postoju + przewód 10 m (na pojeździe zamontowana wizualna sygnalizacja informująca o podłączeniu ambulansu do sieci 230V) – TYP DEFA
3 w przedziale medycznym cztery gniazda 12 V – typ lexel, 3 gniazda 230 V – bez przetwornicy – brak napięcia 230V w gniazdach podczas jazdy
4 głośnik w przedziale medycznym podłączony do radia z wyłącznikiem
5 grzałka w układzie chłodzenia silnika
Sterowanie zabudową:
1 panel w kabinie kierowcy – informujący kierowcę o działaniu reflektorów zewnętrznych, informujący kierowcę o braku możliwości uruchomienia pojazdu z powodu  podłączeniu ambulansu do sieci 230 V, informujący kierowcę o poziomie naładowania akumulatora samochodu bazowego i akumulatora dodatkowego (panel przyciskowy)
2 panel w przedziale medycznym – informujący o temperaturze w przedziale medycznym oraz na zewnątrz pojazdu, z funkcją zegara (aktualny czas) i kalendarza (dzień, data), sterujący oświetleniem przedziału medycznego, sterujący systemem wentylacji przedziału medycznego, zarządzający system ogrzewania i klimatyzacji przedziału medycznego z funkcją automatycznego utrzymania zadanej temperatury (panel przyciskowy)
Ogrzewanie i wentylacja przedziału medycznego:
1 nagrzewnica umożliwiająca ogrzewanie cieczą chłodzącą silnik
2 niezależne od pracy silnika ogrzewanie przedziału medycznego tzw. powietrzne o mocy 5,5 kW
3 instalacja nawiewno-wywiewna (wentylator dachowy z lampą)
4 rozbudowa fabrycznej klimatyzacji kabiny kierowcy samochodu bazowego na przedział medyczny
5 ogrzewanie postojowe z sieci 230 V – termowentylator
Sygnalizacja świetlno-dźwiękowa:
1 belka świetlna zamontowana w przedniej części dachu
2 kogut w tylnej części dachu
3 z przodu pojazdu zmontowane niebieskie lampy pulsacyjne typu LED (grill) - dwie sztuki
4 sygnalizacja modulowana realizowana przez głośnik zamontowany na pasie przednim, możliwość podawania komunikatów głosem
5 włączanie sygnalizacji dźwiękowo-świetlnej realizowane przez zintegrowaną manetkę     
6 sygnały pneumatyczne przeznaczone do pracy ciągłej
Dodatkowe oświetlenie:
1 lampy świateł awaryjnych na drzwiach tylnych włączające się po ich otwarciu (lampy typu LED)
2 lampy obrysowe w tylnej górnej części nadwozia, dodatkowe kierunkowskazy w tylnej części nadwozia
3 reflektory zewnętrzne ze światłem rozproszonym do oświetlania miejsca akcji z lewej i prawej strony (reflektory typu LED) oraz z tyłu
Oznakowanie pojazdu:
1 pas odblaskowy z folii typu 3 barwy czerwonej, umieszczony w obszarze pomiędzy linią okien i nadkoli
2 pas odblaskowy z foli typu 3 barwy czerwonej umieszczony wokół dachu
3 pas odblaskowy z folii typu 1 barwy niebieskiej umieszczony bezpośrednio nad pasem czerwonym (pomiędzy linią okien i nadkoli)
4 logo "wąż Eskulapa" lub Państwowe Ratownictwo Medyczne po bokach i na dachu pojazdu
5 oznaczenie typu karetki na bokach i drzwiach pojazdu
6 napis Ambulans na dachu z przodu pojazdu (lustrzany) oraz z tyłu pojazdu
7 okna w kabinie sanitarnej pokryte w 2 / 3 wysokości folią pół przeźroczystą
8 logo lub napis Zamawiającego - do ustalenia
9 oznakowanie zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia
Środki łączności:
1 antena radiotelefonu z instalacją podłączeniową
Funkcjonalne wyposażenie ambulansu:
1 dodatkowa gaśnica w przedziale medycznym
2 młotek do wybijania szyb zintegrowany z nożem do cięcia pasów
3 lampka co-pilot (na giętkim przewodzie) w kabinie kierowcy
4 zestaw naprawczy do kół
Przygotowanie do systemu SWD PRM (nie wymagane normą 1789)
1 antena dachowa dwuzakresowa do stacji dokującej
2 antena dachowa dwuzakresowa do modułu GPS
3 wyprowadzenie instalacji elektryczno-logicznej
4 połączenie drukarki oraz stacji dokującej poprzez kabel USB
5 podstawa oraz uchwyt drukarki systemu SWD
6 adapter do montażu stacji dokującej + stacja dokująca
7 tablet, drukarka, moduł GPS po stronie Zamawiającego
PRZYKŁADOWE SCHEMATY ZABUDOWY
OPCJE DODATKOWE NIE WLICZONE W CENĘ OFERTY
1 szyberdach
2 zamontowane dodatkowe niebieskie lampy pulsacyjne typu LED (po dwie sztuki) – na lusterkach, błotnikach przednich i tylnych
3 przetwornica 1000W – napięcie w gniazdach 230V podczas jazdy
4 2 butle 10l z reduktorami
5 butla 2,7l z reduktorem oraz uchwytem do butli, umieszczona w przedziale medycznym
6 sufitowe gniazdo AGA
7 podwójny uchwyt małej butli tlenowej
8 podstawa oraz uchwyt drukarki systemu SWD
9 adapter do montażu stacji dokującej
10 stacja dokująca, tablet, drukarka, moduł GPS po stronie Zamawiającego
11 radiotelefon przewoźny i przenośny
12 kamera cofania
13 radioodtwarzacz w kabinie kierowcy
14 dywaniki gumowe
15 koła zimowe (4 sztuki)
16 stopień elektryczny przy prawych drzwiach przesuwnych
17 czujniki parkowania
18 montaż i uchwyty sprzętu medycznego
19 wideorejestrator z kartą pamięci
20 szperacz przenośny lub przewoźny
21 dodatkowy trójkąt ostrzegawczy
22 centralna próżnia
23 lodówka sprężarkowa (5L)